Studiu de caz Engie Romania

MuM MapEdit ofera acces rapid la date si sprijina procesele interne ale GDF SUEZ Energy Romania, actual ENGIE Romania

GDF SUEZ Energy Romania (actuala ENGIE Romania), filiala a GDF SUEZ Group, una dintre cele mai mari companii din sectorul de utilitati la nivel mondial, este un actor energetic important al pietei de energie din Romania, deservind cu gaze naturale un portofoliu de peste 1,5 milioane de clienti si operand o retea de 18.500 km si doua parcuri eoliene cu o capacitate totala de 100 MW.

Provocarea – o baza de date de 1 TB

Conformitatea in cadrul unui domeniu foarte reglementat face ca distributia de gaze naturale sa fie o activitate complexa datorita volumului mare de date care trebuie analizate.
O retea dinamica de conducte de gaze naturale constand in conexiuni rezidentiale, statii de reglare si masurare, senzori si alte sisteme de management necesita un nivel inalt de eficienta si automatizare in procesele de operare si intretinere.

O cantitate impresionanta de aproximativ 1 TB de date despre retea sunt stocate intr-o baza de date centrala Oracle, sustinuta de Autodesk Infrastructure Design Suite Standard si publicata prin Autodesk Infrastructure Map Server.

Cand vine vorba de activitatea de zi cu zi, aproximativ 600 de angajati ai GDF SUEZ Energy Romania au la dispozitie o solutie rapida, precisa si stabila pentru a-si duce la indeplinire sarcinile de serviciu. Procesele de lucru au devenit mai complexe si au trebuit sa se conformeze cu reglementarile interne si externe impuse. Prin urmare, nevoia de imbunatatire a utilizarii informatiilor este o necesitate in acest domeniu.

Solutia

Pentru a imbunatati performanta utilizarii datelor, GDF SUEZ Energy Romania a cautat pe piata o solutie de simplificare a modului in care informatiile sunt accesate si utilizate de catre angajati. Avand experienta anterioara in rezolvarea acestei provocari, Man and Machine a propus MapEdit, dezvoltat de Mensch und Maschine Systemhaus GmbH, parte a grupului Mensch und Maschine. MapEdit a fost conceput pentru a gestiona cantitati mari de date prin intermediul propriei tehnologii de balansare a incarcarii sistemelor de gestionare a datelor, oferind astfel utilizatorilor un raspuns mai rapid, fara a fi nevoie de schimbarea configuratiei hardware. Interfata cu utilizatorul este practica si usor de invatat, prin urmare, procesul de adoptare a solutiei este unul rapid.

Pentru a demonstra eficienta solutiei, Man and Machine a organizat un proiect pilot dimensionat pentru intreaga baza de date a GDF SUEZ Energy Romania. Faza de testare a fost un succes, fapt pentru care compania a decis sa
achizitioneze tehnologia Man and Machine. Faza de implementare si perioada de training au durat mai putin de o luna. “Scalabilitatea si performanta ridicata a sistemului ne-au permis sa trecem de la faza de testare la cea de productie in mai putin de o luna.”, a declarat Dl. Marius Trinca – Project Manager GIS DISTRIGAZ SUD RETELE.

Spatii de lucru personalizate au fost dezvoltate pentru principalele departamente ale companiei care beneficiaza de acest proiect: Proiectare, Strategie si dezvoltare a retelei, intretinere si Operare. Fiecare zona are criterii diferite de cautare si propriile rapoarte. Cu un total de 600 de utilizatori si varfuri de activitate pentru 300 de utilizatori, de aproximativ de doua ori pe zi, tehnologia MapEdit sustine fluxul principal de date in si din sistemul GIS (Sistemul Informational Geografic), oferind date principalelor procese de lucru. Fluxurile de lucru MapEdit fac posibila regasirea si raportarea datelor de 10 ori mai rapid decat procesul obisnuit anterior.

Aplicatia Man and Machine a fost astfel conceputa incat sa fie în deplina conformitate cu politica de securitate din cadrul companiei, iar autentificarea in sistem se face folosind integrarea Active Directory, care ofera acces in mod simplu si securizat.

In viitor, GDF SUEZ Energy Romania intentioneaza sa dezvolte proiectul prin extinderea numarului de utilizatori care se bazeaza pe MapEdit prin implementarea tehnologiei la un numar mai mare de sarcini. De asemenea, GDF SUEZ Energy Romania evalueaza tehnologia MapEdit Mobile, cu scopul de a sprijini operatiunile din teren. “Datele pe care le oferim online angajatilor sunt stocate pe serverele noastre. Tehnologia MapEdit a adus beneficii majore din punct de vedere al performantei obtinute si al accesului unui numar mare de utilizatori. Suntem multumiti de timpul de raspuns si de stabilitatea sistemului.”, a declarat Dl. Radu Negoita Project Manager GIS
IT GDF SUEZ Energy Romania.