Studiu de caz HKM MuM MapEdit

Da, deci incotro ne indreptam?

MuM MapEdit face vizibile si in birou caile de transport din incinta fabricii HKM.

Atunci cand un numar de zece sau mai multe trenuri transporta material zi si noapte, pe o suprafata a fabricii de 2.5 km2 si trebuie sa si realizeze acest lucru cat mai eficient posibil, dispecerii de trafic trebuie sa fie foarte experimentati. La Hüttenwerke Krupp Mannesmann GmbH (HKM) din Duisburg, atat ei, cat si intreg departamentul de management al traficului sunt asistati de o aplicatie conceputa de MuM, care urmareste si optimizeaza in timp real deplasarile locomotivelor.

Otel. Asta facem noi. Acesta este sloganul Hüttenwerke Krupp Mannesmann GmbH (HKM). Pe website-ul lor se poate citi in continuare: „Noi definim standardele, de la productie la protectia mediului. Hüttenwerke Krupp Mannesmann GmbH (HKM) este o otelarie moderna care are optimizate tehnic si economic fazele de productie, conditiile de munca si protectia mediului”. Gama de produse include brame de 2.1 m latime pentru obtinerea tevilor de diametre mari si componentelor de caroserie, precum si otel rotund cu diametre de pana la 406 mm si 14,5 m lungime, pentru forjarea si producerea tevilor trase – de cea mai inalta calitate, bineinteles.

Fabrica din Duisburg-Huckingen are dimensiunea de 2.5 km2. Materia prima, produsele semifinite si cele finite sunt transportate sau depozitate de la o unitate de productie la cealalta de-a lungul unei retele de cale ferata cu o lungime de 95 km. Noua sau zece locomotive, iar in orele de varf chiar cincisprezece, se afla in functiune non-stop: ele incarca, sorteaza si livreaza materie prima, transporta produse semifinite intre unitatile de productie si produsele finite in zona de livrare. Suplimentar asa-numitului trafic normal, care urmeaza un program fix, exista si sarcini de lucru neplanificate care trebuie programate in timp real. In aceste situatii devine importanta identificarea rapida a locomotivelor care nu sunt in operare, unde se afla vagoanele cu materialele necesare si care este cea mai rapida ruta pentru transport. De asemenea, dispecerii de trafic trebuie sa se asigure ca durata de stationare a locomotivelor este cat mai scurta posibil.

Otelul produs la HKM provine in proportie de 30-40% din deseuri de otel. Acest fapt este benefic pentru mediul inconjurator, dar si ridica exigentele impuse lantului logistic, deoarece anual trebuie aduse la timpul potrivit in productie sute de mii de tone de deseuri de otel.

Cum ajunge la destinatie acesta locomotiva in cel mai rapid mod, cu vagoanele corespunzatoare? Sistemul de fabrica digitala, ISyDiF, ne arata cum.

Cale de rulare cu o lungime de 95 km pe o suprafata a fabricii de 2.5 km2: multumita noii interfete a aplicatiei GIS, HKM are acum o vedere de ansamblu a evenimentelor de pe calea de transport.

Trebuie sa stii sa interpretezi tabelele

Conductorii de locomotive sau trenuri si dispecerii comunica electronic prin asa-numitele “telegrame”, care transmit sarcini de lucru si “rapoarte de livrare”. Datele sunt inregistrate automat intr-o baza de date cu instructiuni si evaluate sub forma tabelara. Un dispecer experimentat poate sa evalueze rapid continutul informatiilor suprinse in aceste tabele. Pentru angajatii din zona comerciala care sunt responsabili cu utilizarea eficienta a resurselor un alt tip de informatie este importanta. In locul informatiilor de tonaj, ei folosesc date precum „aproape plin“ sau „aproape gol“ sau in locul timpilor exacti la secunda, ei folosesc “in timp, acolo unde trebuia sa fie” sau “toate locomotivele sunt evident foarte ocupate si nu pot face niciun ocol”, date care ii ajuta mai mult decat o lista de informatii exacte de navigatie. Acest date care dau indicatii clare referitoare la productivitatea intregului sistem trebuie sa poate fi observate rapid.

Cine poate optimiza acest sistem?

HKM isi gestioneaza masinile, utilajele si sistemele de control intr-o maniera orientata catre viitor, astfel incat tehnologiile inovative sa poate fi optim integrate. Este clar ca aceasta strategie reprezinta o solutie pentru simplificarea si optimizarea planificarii. Cum se poate dezvolta baza de date cu sarcini de lucru, astfel incat rezultatele evaluate sa poate fi afisate mai clar? Ideea a venit repede: pana la urma, HKM detinea sistemul ISyDiF (Informationssystem Digitale Fabrik) din 2011, un sistem intern de informatie geospatiala.

El este construit pe tehnologia MapEdit a MuM si combina datele geo cu SAP, geometrii 2D, modele 3D, nori de puncte si panorame. MuM a sprijinit HKM inca de la inceput in conceperea si dezvoltarea sistemului ISyDiF; prin urmare, HKM ne-a contactat pentru a evalua posibilitatea conectarii sistemului cu cantitatea imensa de informatii din baza de date cu sarcini de lucru si vizualizarea situatiei pe calea de rulare in timp real.

Informatiile vor fi afisate suplimentar datelor GPS si sarcinilor de lucru, putand fi usor selectate in modelul de

Big Data? – Functioneaza!

„Consultantii de la MuM nu au fost atat de tematori pe cat m-am gandit eu“, declara Marc Klinger, seful departamentului de transport din HKM. Dimpotriva, s-au dezvoltat rapid idei pe durata discutiilor, cum sa conectam baza de date de instructiuni cu hartile digitale si celelalte informatii inmagazinate in sistemul ISyDiF, obtinand astfel afisarea pozitiilor locomotivelor. Pana la urma, totul s-a redus la citirea semnalelor GPS de la locomotive si afisarea pe harta fabricii sub forma de puncte colorate a locatiile acestora.

Interfata aplicatiei LOK Tracking, dezvoltata de MuM pentru HKM, colecteaza un set imens de date pe care il poate afisa. Utilizatorul decide care informatie doreste sa o vada pe ecran prin afisarea sau ascunderea de layere si selectarea campurilor de date. Sistemul recunoaste toate “telegramele” care circula intre dispeceri si locomotive. Prin urmare, se salveaza cu acuratete in sistem care locomotive, cu cate vagoane si cu ce incarcatura se afla in circulatie, cand au plecat si cand au ajuns la destinatie. Important: vagoanele nu au nevoie de propriile sisteme de GPS sau RFID, prin urmare volumul de date ramane la o dimensiune gestionabila. Deoarece transmitatoarele GPS anunta automat pozitia la fiecare 5 secunde, sistemul poate afisa pe ecran distanta parcursa. Suplimentar, aceasta informatie este salvata si poate fi reprodusa la viteza rapida, in scopul efectuarii de verificari si reconstituire a stadiului retelei de cale de rulare intr-un anumit moment anterior. Astfel, se acumuleaza intr-un singur loc un volum destul de mare de inregistrari…

Dezvoltare in colaborare

HKM a implicat MuM inca din 2010 pentru proiectarea si implementarea sistemului informational al fabricii digitale. In acest timp, a fost acumulata o cantitate mare de know-how, astfel incat acum, la MuM, toate lumea vorbeste limbajul HKM. Dezvoltatorii inteleg nevoile utilizatorilor, care, la randul lor, au acumulat cunostinte vaste despre aplicatia software. Aplicatiile de dimensiuni mai mici au putut fi dezvoltate fara ajutorul MuM. Sistemul de afisare a locomotivelor si caii de rulare a dus in final la un proiect mult mai mare, dupa ce a fost verificat initial intr-un mediu de test. De asemenea, au fost gasite solutii pentru cazurile speciale, precum “locomotiva nu are GPS” sau “Semnalul de transmisie de la GPS este (prea) slab”. Sistemul este acum disponibil atat pentru echipamentele desktop, cat si pentru cele mobile.

Optimizarea logistica pe calea de rulare corecta

Pe toate durata proiectului, de la stadiul pilot la Go-live, atat departamentul de management, cat si angajatii au fost complet satisfacuti de noul lor instrument. Marc Klinger poate observa acum tot ce se intampla pe reteaua de cale de rulare via un web browser. Aceasta retea va fi monitorizata intensiv in lunile urmatoare, inainte de realizarea etapelor posibile de optimizare. Marc Klinger fiind convins ca va putea lua decizii mai bune si mai fondate cu sistemul nou, a ajuns la o concluzie pozitiva: “M + M a raspuns asteptarilor noastre cu o rapiditate si o creativitate imbucuratoare si a contribuit semnificativ la transformarea unei cantitati mari de date neconsolidate si a unor idei putin inchegate intr-un sistem coerent – in intervalul de timp si in bugetul convenit”.